Atrakcyjność

Prawo „Anny Lewandowskiej” w Psychologii

PRAWO AUREOLI/KOJARZENIA ZWANE INACZEJ PRAWEM ANNY LEWANDOWSKIEJ

Czym jest prawo Aureoli/kojarzenia zwane inaczej prawem Anny Lewandowskiej? Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie ma czegoś takiego jak Prawo Anny Lewandowskiej. Jest to pojęcie specjalnie  wymyślone przeze mnie na potrzeby tego bloga, które dokładnie wyjaśni Ci czym jest prawo Aureoli/kojarzenia.

Co mówi prawo

aureoli/kojarzenia?

Jesteśmy postrzegani przez: miejsca, rzeczy, zjawiska, ludzi, którymi się otaczamy.

Może to prawo działać na naszą korzyść albo na naszą niekorzyść. Krótko mówiąc z kim przystajesz takim się stajesz. Jeśli przebywasz w miejscu, gdzie wszyscy dookoła wiedzą, że jest to siedlisko heroinistów, to siłą rzeczy postronne osoby będą mieć Cię za ćpuna nawet jeśli daleko Ci do tego typu rzeczy. Jak myślisz? Czy taka opinia będzie działała na Twoją korzyść? Oczywiście, że nie.

Anna Lewandowska jest żoną słynnego piłkarza Roberta Lewandowskiego. Można powiedzieć, że swoją popularność i karierę zawdzięcza właśnie jemu, ponieważ była postrzegana przez pryzmat jego osoby. Nie oszukujmy się, ale gdyby nie popularność Roberta, to nikt by o niej nie usłyszał. Sukces Roberta spłynął na nią i w taki sposób również i ona zaczęła robić karierę. Dlatego nazwałem ten wpis prawem Anny Lewandowskiej. Równie dobrze mógłbym nazwać prawem kochanek Leonardo Di Caprio. Wszystkie były zwykłymi dziewczynami, a jak zaczęły spotykać się z Leonardo, to nagle gazety, portale, dziennikarze zaczęły interesować się ich życiem. Czy one coś osiągnęły spektakularnego? NIE!!! Zaczęły tylko spotykać się z Leonardo. Cała filozofia ich sukcesów!!!!

Warto usiąść i przyjrzeć się co my ludziom pokazujemy na co dzień!!! Warto zastanowić się:

    • Jakie miejsca?
    • Jakie zdarzenia?
    • Jakie osoby?
  • Jakie rzeczy?

Poprzez, które jesteśmy postrzegani, działają pozytywnie na nasz wizerunek, a jakie negatywnie!!!! Jak zadajesz się z nieudacznikami, to jesteś postrzegany też jako nieudacznik ponieważ to wszystko spływa na Ciebie.

Facet u boku pięknej kobiety, będzie lepiej punktowany, bo jej blask, wdzięk spływa na niego. Podobnie jest z samochodami. Jeśli widzisz faceta w drogim, luksusowym samochodzie, to jednocześnie postrzegasz tego mężczyzny poprzez pryzmat tego samochodu. Będziesz patrzył na niego jak na majętnego faceta, a przez to nawet nie znając go, przypisywał mu cechy charakteru jak zaradność, obrotność itd.

Van Damme w latach 90′ nie palił cygar, bo nie chciał być kojarzony z Arnoldem Schwarzeneggerem, który pokazywał się na każdym kroku z cygarem, a był to przecież jego Hoollywodzki rywal. Dodatkowo nie pasowało to do jego imagu.

Van Damme nie nazywał się Van Damme tylko inaczej, jednak zdecydował się na przeprowadzkę do USA i zmienił nazwisko, ponieważ Van Damme kojarzyło się ludziom z „Damme God” czyli cholernie dobry lub „damage”. Przez to miał dużo łatwiej. Arnold Schwarzenegger z takim nazwiskiem miał cholernie trudno, ponieważ mało osób w USA potrafiło wymówić jego nazwisko.

Czemu produkty w TV reklamują gwiazdy? bo raz,że ten produkt będzie lepiej zapamiętany i będzie kojarzony z ta gwiazdą. Dlatego koncerny wydają miliony zatrudniając gwiazdy np: Bank Zachodni Chucka Norissa. W latach 80 pepsi była daleko w tyle za coca colą, wydała krocie na reklamę z Michaelem Jacksonem i dzięki tej reklamie, a właściwie dzięki Jacksonowi dogoniła coca-cole.

Czemu teraz Adamek Startuje w Wyborach? Nie przypadkowo:). Czemu np: Politycy przed wyborami zatrudniają do współpracy aktorów piosenkarzy? Kiedyś raper mezo nagrał piosenkę przedwyborczą dla Marka Borowskiego.

Jak Twój produkt będą reklamować gwiazdy to będzie on bardzo szybkom rozpoznawalny. Czemu gwiazdy w Ameryce dostają od Armaniego i innych projektantów za darmo suknie? Czemu Bonus RPK, Peja, Sokół, Tede szyją ciuchy? i je noszą? Oni na tych ciuchach zarabiają więcej niż na płytach.

Czemu na portale randkowe wrzuca się zdjęcia pięknych kobiet?, czemu na targach samochodowych przy luksusowych samochodach są zawsze piękne kobiety?

Czemu w mediach np: TVN 24 jest ekran podzielony na pół i gdy jest niewygodny polityk dla tej stacji, to zestawiają jego obraz z innym obrazem często negatywnym? To jest manipulacja medialna.

Resztę na temat prawa aureoli będziesz mógł przeczytać w mojej książce/eBooku, którego nieoficjalnie można zamawiać na:

[email protected]

Pokaż więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close